onsdag 3. februar 2010

Busstur

Nå skal jeg fortelle om gårdagens flaue hendelse. Det hele begynte når jeg skulle ta buss fra Jorun og hjem. Klokken ble 17.11 og rute 16 til Langåsen kom kjørende, og jeg satt meg på.
Plutselig kjørte bussen en annen vei en den skulle, men det var ikke en så stor omvei, så jeg trodde kanskje det var en slags ruteendring og at bussen skulle kjøre rundt.
Jeg var fortsatt overbevist om at jeg hadde satt meg på riktig buss når vi hadde kjørt forbi City Nord. For det var jo enda mulighet for at bussen kunne snu.

Men ved bussens siste snumulighet, kjørte den i helt motsatt retning av hva jeg hadde planlagt. Da var jeg på vei mot Alstad. Jeg ble skrekkslagen og hev meg over stoppeknappen og bussen stoppet. Da så jeg at jeg slettes ikke var på rute 16 til langåsen, men rute 11 til høgåsen (som er på tverrlandet). Det flauteste var når jeg måtte ringe pappa for å få han til å hente meg.

Jeg har jo lest om folk som tar feil buss og tenkt for noen idioter, det er jo ikke så vanskelig å lese ruten, i tillegg til at det står på bussen hvor den går. Men nå vet jeg jo at det er veldig mye lettere enn det virker.

Ingen kommentarer: