tirsdag 9. februar 2010

NNM - Tromsø

Jorun og Tora på cafe, Jordbær pikene.
Ingvild Marie og Jorun på Peppes. Dette er fredag før Karen og resten av laget er kommet til Tromsø.

Jorun og Karen gleder seg og er spente før første kamp. der er det røde lakenet Karen hadde med seg.



Ved frokost, lunsj, middag og kveldsbordet i barnehagen. Den var forresten moderne og tøff. Laget som et verdensrom tror jeg med melkeveien i taket og planetrom.


Margrethe på Yonas med egen glutenfri pizza, tommeln opp sier jeg bare!




Jeg dro ned til Tromsø tidlig fredags morgen med noen flere fra laget, de fleste kom i 9tiden på kvelden(bl.a Karen). Der gikk vi rundt i byen, tittet og shoppet. Det var veldig koselig, har aldri vært i Tromsø før. Synes det var en fin by. I 8tiden dro vi på Peppes Pizza og spiste før vi så ble fraktet til den stilige barnehagen vi bodde i for at "sjoføren" vår skulle hente resten av laget på flyplassen..
Karen hadde vært så snill og tatt med seg et laken til madrassen min som vi lå på etter at jeg desperat hadde ringt henne og bedt hun ta det med pga jeg selvfølgelig hadde klart å glemme det og Intex madrasser er skikkelig ekkle uten laken as. Så det var flott, når de kom husker jeg ikke hva vi drev med, men vi la oss hvertfall ikke så sent for vi sto opp halv 7 alle de to dagene!!!!!

Lørdag; Som sagt sto opp halv 7!!!!! Spiste frokost, stelte oss osv før vi ble kjørt ned til hallen. Satt litt og så på kamper før vi skiftet til draktene og begynnte å varme opp. Første kamp var mot Sortland, u19(Norges mestere 09) vi tapte, men spilte egentlig ganske bra mot dem. Artig å spille uansett om man taper eller vinner, synes jeg! Neste to kampene var mot instranden, de knuste vi som vanlig, hehe:p og så husker jeg ikke helt videre, spilte mange kamper lørdag. jeg og Karen spilte både i u19 og u17, veldig artig! kvelden var vi på Yonas og spiste pizza.

Søndag kom og søndag gikk, vi spilte to kamper og tapte begge, altså vi kom ikke videre til NM, kjiiiiipt!! Hvertfall når vi godt kunne klart og vunnet de kampene!!! Men u16-laget vårt kom vidre til NM, GRATULERER! De kom på 3.plass, var vel som vanlig Sortland og Øksil som kom over..
Vi spiste i barnehagen, spagetthi* og kjøttsaus og dro på flyplassen. Deretter hjem.

Orker ikke skrive så mye om turen, viktigste er at den var morsom og at en lærer mer volleyball av å spille i turneringer. Jeg hadde det kjempe trivelig. Tullet noe på banen, fikk en gang beskjed om at hvis jeg ikke skjerpet meg skulle jeg bli tatt bort fra banen, haha. Men alt gikk ganske bra. Karen har bli veldig mye bedre på kort tid, både jeg og hun er senterspillere og hun tok noen kjempe flotte blokker.

Gleder meg til neste turnering, den er i Bodø i Mars en gang.
-Jorun

Ingen kommentarer: